Ubezpieczenie telefonu – od czego możemy się ubezpieczyć i czy w ogóle warto?

Codzienność bez telefonu komórkowego wydaje się niemożliwa. Ze smartfona korzystamy dosłownie wszędzie – w autobusie, restauracji, na zakupach i przystankach. Słowem – w miejscach publicznych, czyli wszędzie tam, gdzie nasz aparat może paść łupem złodziei lub zwyczajnie ulec uszkodzeniu przez naszą nieuwagę. Tutaj pojawia się kwestia ubezpieczenia telefonu – czy warto je wykupić? I co konkretnie obejmuje?

Czy warto zdecydować się na ubezpieczenie telefonu?

Dostępne są badania, które mówią, że aż ¼ wszystkich zakupionych smartfonów ulega uszkodzeniu w pierwszym roku po ich zakupie, natomiast większość usterek to pęknięcia wyświetlacza. Jest to uszkodzenie mechaniczne, którego zwykle nie obejmuje standardowa gwarancja na telefon.

Tutaj właśnie pojawia się ubezpieczenie telefonu. Szczególnie warto z niego skorzystać, jeżeli nie jesteśmy najbardziej delikatni w użytkowaniu smartfona lub też korzystamy z niego w trybie sprzyjającym uszkodzeniom. Ubezpieczenie może być także warte przemyślenia w przypadku aparatów, które kosztowały nieco więcej, niż kilkaset złotych – tym częściej są one obiektem uwagi złodziei. Także naprawa uszkodzeń droższych smartfonów często przekracza kwotę całorocznego ubezpieczenia telefonu.

Co obejmują różne ubezpieczenia telefonu?

Ubezpieczenia u operatora są pierwszymi, z którymi najczęściej się spotykamy. Są proponowane już przy podpisywaniu umowy abonamentowej, a ich koszt doliczany jest do kwoty abonamentu. Co jednak w sytuacji, kiedy nie kupujemy telefonu w abonamencie? Pozostaje jeszcze możliwość ubezpieczenia smartfonu w miejscu, gdzie kupiliśmy aparat.

Niezależnie od tego, gdzie podpisujemy umowę ubezpieczenia, warto dokładnie przyjrzeć się ogólnym warunkom ubezpieczenia (OWU). To tutaj pojawiają się wszystkie informacje dotyczące wypłat ubezpieczenia oraz naprawy sprzętu. Są to najczęściej ubezpieczenia od:

● kradzieży;

● pęknięcia przedniej szybki;

● uszkodzeń związanych z zalaniem;

● uszkodzenia przez zwierzęta domowe.

Zakres umowy to jedno, ale zdecydowanie ważniejsza wydaje się suma ubezpieczenia, a więc kwota, do jakiej ubezpieczyciel może wypłacić zadośćuczynienie np. na naprawę lub zakup nowego telefonu. Warto jednak pamiętać, że ubezpieczenie telefonu najczęściej nie obejmuje np. słuchawek czy ładowarki do telefonu.

Ile to kosztuje?

Oferty operatorów wahają się od 20 do około 100 zł w zależności od zakresu ubezpieczenia. Jeżeli zdecydujemy się na ubezpieczenie telefonu w elektromarkecie lub innym miejscu poza salonem operatora komórkowego, składka najpewniej liczona będzie za rok z góry i wynosić będzie więcej niż 100 złotych.

Wysokość składki zależeć będzie zarówno od wartości telefonu, jak i jego przeznaczenia. Ubezpieczyciel może pytać, czy w naszym domu są małe dzieci, lub czy telefon będzie przeznaczony do użytku służbowego.

Roczny koszt ubezpieczenia telefonu będzie się wahać od stu do kilkuset złotych, a przy telefonach wartych kilka tysięcy nie wydaje się to być mocno wygórowana kwota. Warto zastanowić się nad tą formą ochrony, bo etui i szkło hartowane mogą nie wystarczyć, szczególnie jeśli smartfona używamy w wielu życiowych i służbowych sytuacjach.

You May Also Like

Woda do biura – jak zapewnić pracownikom wodę najlepszej jakości?

Wbrew pozorom w biurowej kuchni nie powinien znajdować się wyłącznie zapas dobrej…

Ile kosztuje własny biznes w galerii handlowej?

Twój biznes ma się coraz lepiej? Szukaj dla siebie nowych kierunków rozwoju.…

Busy do Anglii – dojedź tam, gdzie chcesz

Czy słyszałeś kiedykolwiek o sposobie podróżowania w systemie Door to Door? Oznacza…

Moneta z zaprzęgiem św. Mikołaja – jak wygląda?

Nadchodzące Święta dla wielu mennic stanowią impuls do wyprodukowania okolicznościowego numizmatu. Jednym…