Wiele większych sklepów oferuje swoim klientom możliwość zapisania się do newslettera. Dzięki temu mogą oni na bieżąco dostawać informacje na temat różnego rodzaju promocji czy nowych kolekcji, które wprowadzamy do naszego promocja sklepu internetowego. Jednak aby dać im taką możliwość, musimy wprowadzić newsletter w naszej działalności. A nie każdy sklep go potrzebuje czy może na nim zyskać.
Zwróć koniecznie uwagę, na jakiego rodzaju stronach pojawia się informacja o możliwości zapisania się na newsletter. Na pewno są to przede wszystkim blogi, których właściciele zarabiają na ilości odsłon swoich wpisów i sklepy, które oferują towary kojarzone raczej z częstym ich kupowaniem, jak ubrania czy biżuteria. Aby zdecydować, czy taki system powiadomień może nam się przydać, musisz zrozumieć, w jaki sposób klienci kupują oferowane przez Ciebie towary. Jeśli to tylko jednorazowy zakup czegoś za naprawę sporą kwotę, raczej nie będzie Ci on znacznie potrzebny. Jeśli jednak oferujesz sporo rzeczy, które jako konsumenci kupujemy hurtowo, koniecznie się nad nim zastanów. Kluczem jest zdecydowania, na jakiej płaszczyźnie ma pomóc nam nasz newsletter. Jeśli raczej nie ma możliwości, żeby częste przypominanie o sobie klientowi czy informowanie go o nowościach dostępnych w naszym sklepie internetowym przełożyło się na zwiększenie naszych obrotów, to możemy śmiało zrezygnować z oferowania takiej usługi.