Nawet jeśli posiadasz najlepszy produkt lub usługę (albo to i to), możesz nie odnieść dzięki niemu sukcesu. Lwia większość firm rozpada się podczas pierwszych 11 miesięcy ich działalności. Wpływ na to ma wiele czynników, ale jednym z nich jest reklama. Nawet jeśli masz to czego dany klient w tym momencie pragnie, a Twój produkt jest lepszy pod każdym względem od konkurencji, to nie masz szans go sprzedać jeśli potencjalny klient się o nim nie dowie. Na dzień dzisiejszy najłatwiej dotrzeć jest do niego przy pomocy Internetu.
Reklama w sieci zyskuje na popularności z dnia na dzień. Obecnie największą popularnością cieszą się reklamy w wyszukiwarce Google, media społecznościowe oraz e-mail marketing. Wpływa na to głównie cena. Koszt dotarcia do 1000 potencjalnych klientów nie powinien przekroczyć kilkuset złotych. Z tego też powodu wielu przedsiębiorców rezygnuje z klasycznych form marketingu na rzecz Facebooka, Google Ads lub Instagrama.
Największą zaletą reklamy w mediach społecznościowych jest rozbudowana możliwość targetowania. Znaczy to mnie więcej tyle, że materiały promocyjne wyświetlać się będą wyłącznie osobom spełniającym odpowiednie kryteria (np. wiek, płeć, miejsce zamieszkania itp.). Obecność w social media ma ogromne znaczenie. Dobrze poprowadzony fanpage pozwoli na zbudowanie długofalowej relacji z klientem. Przełoży się to na bezpośrednią poprawę wyników finansowych.